Η γυναίκα που πούλαγε τσιγάρα

12935341_991781944243947_1340628123_n

Τίποτε το τρομερό δεν πλανιέται πάνω απ’ τη χαώδη πόλη μας. Τίποτε το ικανό να συγκλονίσει. Πότε μια σκόνη πνιγερή και ράθυμη πλακώνει τα απλωμένα ρούχα μας, τις οροφές των αμαξιών και πότε μια μέθη από άνθος νεραντζιάς, το άρωμα του έαρος. Εδώ δα που βρέθηκα μπορώ να βλέπω όλη τη γειτονιά, έχω το προνόμιο του επόπτη.

Δεν έχω παράπονο για το πώς ξέπεσα εδώ. Ποια κακοτυχιά να βρίσω για το θλιβερό μου πόστο. Υπήρξα πράγματι και χειρότερα. Η συμφωνία ήταν μιλημένη εξαρχής. Ένα χρόνο βάρδια 00.00-08.00, νυχτερινό. Και μετά ευνοϊκότερη μετάθεση. «Μετάθεση» … χα! Αυτή είναι μια λέξη για δουλειές της προκοπής. Έτσι τα κανονίζει ο Συλφίδας με όλους. Το «Συλφίδας» του το κολλήσαμε εμείς οι υπάλληλοι αναμεταξύ μας και να που τελικά τόνε ‘μαθαν όλοι έτσι! Ψηλός, ξερακιανός με ύφος βλάχικο, στυλ λαϊκό. Σκληρός καριόλης με λεφτά και πονηρός! Ο Συλφίδας είναι ο βαρόνος των εικοσιτετράωρων περιπτέρων. Δεν ξέρει τι έχει που λέμε! Απλώνει τις μπίζνες του σε όλο τον Πειραιά και στα προάστια, πάνω στο ασφάλτινο ταμπλό μιας πραγματικής Monopoli. Έχουν ψωνίσει όλοι. Τα ‘χουν δει  στα σίγουρα. Είναι από κείνα τα περίπτερα που ολοένα κι επεκτείνονται και που πουλάν της Παναγιάς τα μάτια.

Με έχουν δει κι εμένα όλοι. Ίσως στα πεταχτά. Με έχουν κοιτάξει με απαξίωση καθώς βιάζονται με αναμμένα αλάρμ να τους δώσω τσιγάρα, τσίχλες και καπότες. Ένα δικό τους χάδι μόνο, αμήχανο και τυχαίο, έτσι που ακουμπάνε για λίγο οι παλάμες και τα δάχτυλα μας στιγμιαία, καθώς τους δίνω ρέστα, πελάτες χωρίς όνομα, πρόσωπα δίχως λοιπά στοιχεία. Θέλω να ‘ρχονται στο οχτάωρο και να μου λεν καμιά κουβέντα φλύαρη κι ασήμαντη. Να … κάποιο κουτσομπολιό ας πούμε. Ή πάλι μπορούν να μου κάνουν μια πρόβλεψη για το ματς της Κυριακής. Τ’ ακούτε; Το έχω ανάγκη! Το έχω ανάγκη μέσα στο κελί που μπήκα του ενός τετραγωνικού, μ’ αυτούς τους τοίχους τους ψηλούς, που ‘χω για κάγκελα τα κρουασάν και μέγγενη τις σοκολάτες.

Ο Συλφίδας τελευταία μου ζήτησε να βάζω μουσική στη βάρδιά μου. «Κάνει καλό στη διάθεση των πελατών» είπε, «τους διασκεδάζει!». «Μάρκετινγκ της πούτσας!» μούγκρισα μέσα μου και δέχτηκα απαθής κι αδιαμαρτύρητα τις εντολές του. Έτσι κι εγώ βάλθηκα να παίζω τα δικά μου. Παλιόφιλε Συλ Τζόνσον, παραπονεμένα λόγια έχουν τα τραγούδια σου … Χόλυ Σπρινγκς Μισσισσιππή, Σικάγο Ιλινόις, Νέα Ιωνία Αττικής, Αμφιάλη Πειραιά, τόποι ταπεινοί στην πλάτη του ήλιου, στο ίδιο το καζάνι βράζουμε, εμείς, οι δουλειές που κάνουμε κι οι νότες που αγαπάμε.

Η καλύτερή μου είναι όταν έρχεσαι εσύ. Με κάνεις και ξεχνώ το χαμαλίκι. Δυο άνθρωποι όρθιοι, ο ένας σιμά στον άλλον, οι φτέρνες μας πονούν, στέκονται και πατούν πάνω στην ίδια ανάγκη. Δίπλα σου καμώνομαι τον άνετο. Μα είναι σαν πρώτο ραντεβού, με ιδρώτα και ταχυπαλμίες και στιγμές σιωπής. Προμοτάρεις τα τσιγάρα σου, προτείνεις φίλτρα και χαρτάκια. Γελάμε μαζί με τις δικαιολογίες που βρίσκουν οι άνθρωποι όταν δεν θέλουν αυτό που τους πλασάρεις. Και είναι τότε που εγώ σου κλείνω το μάτι, χαρίζοντάς σου γλυκά και καραμέλες. Τα βάζω συνωμοτικά στην τσέπη σου, έτσι που να ‘χω κάποια ελάχιστη επαφή με τους γοφούς σου.

Έλα να αρπάξουμε την είσπραξη στο σχόλασμα και να το βάλουμε στα πόδια. Κι άσε τον Συλφίδα να τρελαθεί, να ξαμολήσει λυτούς και δεμένους σε τούτο το γελοίο ανθρωποκυνηγητό. Ερασιτέχνες κακοποιοί και εραστές να ζήσουμε κρυφά σε σπίτια φίλων. Θα πλαγιάσουμε γυμνοί πάνω στα κρεβάτια των συνεργών μας. Κι όταν θα μετράμε τη λεία μας κουρασμένοι απ’ τις διώξεις και μεθυσμένοι απ’ την οσμή του εγκλήματος, θα προσπαθήσω να σε ερμηνεύσω σαν πρωτόγονος. Θα σου προσδώσω τις ιδιότητες της πονηριάς και της καύλας. Θα σε κάνω θεά μου στήνοντας βωμούς για τη λατρεία σου σε ολάκερη την επικράτεια, να ‘ρχονται οι θνητοί και να αυνανίζονται μπροστά στα ειδώλιά σου.

Σχολιάστε

Filed under Uncategorized

Σχολιάστε

